Maandag 18 september vond in het Dorpshuus in Heino de eerste Informatiebijeenkomst Senioren plaats. Vanwege de grote belangstelling heeft Rabobank Salland vijf extra sessies ingepland. In totaal vinden nu in de maanden september, oktober en november tien bijeenkomsten in heel Salland plaats.
Bankieren gaat steeds meer digitaal. En ook veel senioren gaan mee in deze trend. Rabobank Salland
vindt het belangrijk dat klanten dit op een veilige manier doen. Daarnaast zijn er ook mensen die hun
bankzaken liever niet via de computer doen. Ook dit is geen probleem bij de Rabobank, de bank biedt
verschillende mogelijkheden voor persoonlijke hulp.
Veiligheid
De Rabobank organiseert meerdere bijeenkomsten in Salland over ‘Samen Bankieren’. Voorop staat
het thema ‘Veiligheid’. Hoe kun je veilig online bankieren? Wat moet je doen en wat ook vooral niet?
Naast het veilig bankieren komen ook onderwerpen als ‘veiligheid thuis, ‘langer zelfstandig thuis
wonen’, ‘aanpassingen in de woning’ en ‘levenstestament’ aan de orde. Voor deze onderwerpen
werken politie, gemeente en notarissen mee aan de bijeenkomsten.
Mobiele adviseurs aan huis
Tijdens de bijeenkomsten gaat de bank ook in op hulpmogelijkheden voor klanten die niet via de
computer willen of kunnen bankieren. Hiervoor heeft de bank verschillende verkoopkantoren en
ServicePunten waar klanten kunnen binnenlopen om hun bankzaken te regelen. Bovendien heeft
Rabobank Salland mobiele serviceadviseurs in dienst. Kan een klant niet naar de bank komen? Dan
komt één van deze mobiele adviseurs bij de klant thuis. Niet als uitzondering, gewoon als standaard
dienstverlening.